Ryby, sex, rock'n'roll a jiné drogy: Maschův deníček

14.8.2009 / Storsjøen, Norsko

Norsko 2009

Pátek 14.8.2009 Kopang a okolí

Ráno u mlhou přikrytého jezera je úžasné. Během dopoledně se párkrát přežene rychlý deštík, který je ale zase rychle pryč a nechá po sobě vždycky krásný duhový oblouk. Přes noc se na můj prut s rousnicí oběsil patnácticentimetrový mníček. Než uděláme snídani vytahuje Karel úžasného lipana určitě přes čtyřicet centimetrů. Nádhera! Pak ještě chytneme dva menší a po nich tři potočáky. Táta s Honzou pak odjíždějí do pár kilometrů vzdáleného Akrest rømen pitnou vodu. Deset litrů přijde na sto českých kaček.

S Honzou jdeme okolo poledního kus dál podél břehu a zkoušíme pstruhy na přívlač. Včera večer jsem utrhnul v kamenech jeden záběr od něčeho menšího. A teď, o stovky metrů dál nacházím u břehu mrtvého okouna. Prohlídl jsem si ho a vydím, z tlamky mu vysí vlasec a na tom vlasci, to je stoprocentně můj háček. Nemá to nijak hluboko, ani v žábrách, a tak nedokážu říci, proč tu teď plave břichem vzhůru :-(
O kousek dál obdivujeme na trávníku před domem kruh z kozáků a obrovské zásoby dřeva na zimu. Ryby neberou, jen na mikrorotačku mi skočil šesticentimetrový pstružík. Menší rybu jsem na přívlač ještě nechytil.

Mník jednovousý Karel je z lipana hodně překvapený. Lipan podhorní, nádherná ryba. Pstruh potoční, taky krása. Duha se každou chvilku šplhá z vody do vody. Menší rybu jsem na vláčku ještě nechytil.

Štiky se nám v mělké vodě chytat nedaří, zřejmě jsou v hloubkách daleko od břehu a bez člunu nemáme šanci, nikde nevidíme ani zalovení. Po poledni se obloha vymete a počasí zůstane nádherné až do večera. Beru si broďáky a jedeme s Honzou asi dvacet kilometrů zpět, kousek za Koppang na řeku Glåma, zkusit lov na tekoucí vodě. Na úseku, u kterého parkujeme, jsou dvě typicky štičí místa. Na prvním na první nához zabírá menší štička. Z ohnivého kopyta se ale za chvilku setřepe. Přejdeme přes bažinu a rákosí na druhé místo, jednoháček kopyta doplňuji o trojháček a po třetím náhozu je tu záběr. Štika to celkem rychle vzdává a my se s večeří vracíme do tábora. Karel pokaždé, když si odskočí dolesa, vrací se s náručí hub. Než se štika nad ohněm upeče, ještě lapnu potočáka, který je tak píchlý, že puštění na svobodu nerozplaval a tak putuje na oheň k zubatce. Při smáčkování jsem podseknul asi pěticentimetrovou střevli. Střevle jde na noc na háček a my spát. Začíná pršet a Kája stráví noc s tátou v autě.

To není houbař, ale rybář. Štika z řeky Glama. Rybí lesní kuchyně.

« Předchozí den Další den »

Honza si taky každý den klapal do svýho chytrýho tydlifonu deníček. Třeba vás zaujme, jak stejné věci viděly jeho oči. Neupravovanou kopii předkládám:

Patek: Vstavali jsme v pul sedme. Karel spal venku, tata v aute a ja s Michalem ve stanu. Vzbudil se prvni Karel a tata, tak proste vzbudili i nas. Udelali jsme si teply kakao, snedli susenky, nahodili a ja s tatou jsem jel koupit vodu. Jelikoz jsme dorazili k obchodu v osm (to je to ranni vstavani) a oteviraji az v devet, jeli jsme podel jezera a hledali hezka mista na chytani. Zastavili jsme u cesty a sli smerem k jezeru, ktere bylo od silnice vzdaleno asi 500 metru. Uzka cesticka, jakoby ji udelala lesni zver. Najednou se pred nami otevre jezero a na jeho brehu nadherny dum, zaparkovany motorovy clun u dreveneho mola na kterem byl stul, slunecnik misto pro sest, druhy clun na vesla (asi pro deti) vedle sauna,...proste neskutecny prepych uprostred prirody. Jak sem vsechen ten material privezli je mi zahadou. Tady bych si dokazal predstavit dva mesice prazdnin.
Jelikoz jsme sli kazdy alespon jednou do lesa na zachod, k pozdnimu obedu byla smazenice. Vyborna, i kdyz byla ze samych kremenacu a pravaku. Odpoledne jsme jeli s Michalem na reku. Chytil stiku 63cm a ja prdlajz. Nemam zaludek se ani koukat na zabijeni, asi me cekaji na mori krusne chvile. Pak jsem si cetl, udrzoval ohen na kterem se delala stika a pstruh cetl casopis. Krasne svitilo slunicko asi hodinu a pak prselo. Predpoved pocasi tu je asi jednoducha - bude slunecno, oblacno, zatazeno a destivo a to se pres den nekolikrat vystrida. Poradi negarantujeme :). Pak uz se vlastne nic nedelo, je osm hodin, venku prsi a ja jdu spat. Rozhodl jsem se dospat ty roky spatnyho a kratkyho spanku a zatim se mi nedari. Tak snad dneska ;).

« Předchozí den Další den »

Reklama

Entropie - profesionální tvorba www stránek