Ryby, sex, rock'n'roll a jiné drogy: Maschův deníček

20.8.2010 / Národní park Dovrefjell-Sunndalsfjella, Norsko

Norsko 2010

Pátek 20.8.2010 Donbås a Dovrefjell

Vstáváme v půl sedmé, vaříme kafíčko a odjezd na Kongsvinger, kde kupujeme pití a pověstnou Norskou marmeládu. Stejně jako loni volíme tuhle cestu, abysme se vyhli zpoplatněným cestám v okolí Osla, které jsou prý navíc plné radarů a policajtů. Odměnou je nám méně frekventovaná silnice vedoucí krásnou krajinou.

Odpoledne se pod Lillehammerem napojujeme na E6 - severskou magistrálu, která nás vede celodenní úmornou jízdou až do Donbåsu, což je nám z loňska známé velké informační centrum pro národní parky Dovre a Rondane. Objevujeme expozici o národních parcích, plnou vycpanin, projekcí s podvodními záběry lososů či velikou plastickou mapou.

Donbas - povinná pózovačka u Trola Pižmoň - symbol národního parku Dovre Ještě jednou pižmoň, tentokrát skoro naživo

V jiné detailní mapě, pověšené na zdi turistického centra vidíme slibně vypadající tábořiště na cestě do Oppdalu. Mělo by to být jen několik kilometrů daleko. Vyrážíme tam a je to skutečně parádní místo. Lavičky, ohniště, místa pro stany, latrínoidní hajzlík, potůček s jistojistě pitnou vodou a jezírko se pstruhy.

Cestou z Donbasu do Oppdalu je množství tábořišť Tohle tábořiště má vlastní jezírko Kapuce proti komárům, ne proti zimě.

Hned vyndávám prut a pokouším se je vydráždit přívlačí. Jen za tím ale jezdí a nedobírají. Po výměně za červa je to už ale jiné. Nakonec ale dáme před rybím masem přednost pytlíkovým polévkám s čerstvě nasbíranými houbami. Mraky komárů pískají na dobrou noc.

Pstruh potoční z jezírka, větší tam asi nejsou Přitom střevlí, kterými by se mohli živit, jsou tam mraky Luboš otužilec leze pro utržený twister

« Předchozí den Další den »

Klárka si také psala deníček. Jak tenhle den viděla ona:

Ráno vstáváme v půl 7, sbalit spacáky, karimatky, stan, udělat kafe, čaj, snídani, vyčistit zuby a hurá na cestu. Pokračujeme přes Švédsko do Norska. Zastavili jsme se v Dombasu, mrkli do místního informačního centra, kde mají výstavičku se spoustou vycpaných zvířat. Nechyběla ani fotka, né tedy jedna, s místním obrovským trollem a taky místním železným pižmoněm. V obchůdku s turistickými suvenýry jsem si chtěla pořídit trolla domů, ale žádný mi nepadl do oka a magnety měli nic moc.
Uléháme ke spánku na odpočívadle, cca 5 km od městečka Dombas plného trollů. Zítra nás čeká cesta do cílové stanice našeho norského pobytu.

« Předchozí den Další den »

Reklama

Entropie - profesionální tvorba www stránek